ALTERNATE Nederland
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk

Tel: +31 (0)180 - 44 08 44

Uw artikel is defect? Vervelend om te horen. Graag helpen wij u hiermee verder. Hiervoor is echter van belang of het artikel nog binnen onze garantie termijn valt. De garantie termijn in maanden vindt u op de factuur.

 

Valt het product nog binnen de garantie periode?

Dan kunt u onderstaande stappen volgen.

 

Valt het product buiten de garantie periode?

Dat betekent niet per definitie dat u niet geholpen kunt worden. Alleen indien er een reparatie nodig is, dient u wel de reparatiekosten te betalen. Ook bieden steeds meer fabrikanten een fabrieksgarantie welke langer is dan de wettelijke garantie periode. U kunt in dat geval bij de desbetreffende fabrikant controleren wat de gehanteerde fabrieksgarantie is. Indien het product namelijk binnen de fabrieksgarantie valt, kunt u direct bij de fabrikant terecht voor een verdere garantie afhandeling. Meer informatie hierover vindt u meestal op de website van de fabrikant.

 

Voor de meest gestelde vragen over garantie, klik hier.

Voor meer informatie over garantie in het algemeen, klik hier.

 

Stap 1

Bent u er geheel zeker van of het product daadwerkelijk defect is? Indien u nog twijfelt dan raden wij u aan om contact op te nemen met de afdeling klantenservice. Zij kunnen u eventueel assisteren bij het vaststellen van het defect.
Dit kan zowel telefonisch: +31 (0)180 - 44 08 44 als per e-mail: klantenservice@alternate.nl.

 

Stap 2

In sommige gevallen kan het recht op garantie vervallen - zelfs als het product nog binnen de garantie periode valt. Dit kan onder andere komen door: aangebrachte schade die na de koop is ontstaan (zoals vallen, scheuren, krassen), het verwijderen van garantie zegels of stickers, kortsluiting door een verkeerde energievoorziening, etc. Wij raden u aan om alvorens uw product op te sturen eerst te bekijken of uw product niet uitgesloten is van garantie.

 

Stap 3

Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. U heeft dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service, dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat u een iets versnelde service afhandeling heeft of dat de fabrikant het bij u thuis ophaalt en aflevert.
Om te weten of dit voor u aan te raden is, kunt u kijken bij Directe service van fabrikanten op basis van uw fabrikant.

Staat uw product of productgroep er niet tussen? Dan kunt u het beste contact opnemen met ALTERNATE.

 

Stap 4

Neem contact op met de klantenservice omtrent uw defecte product. Zij zullen u adviseren op basis van het defect of het een op te lossen technisch probleem is, of het product direct omgeruild kan worden of dat het terug gestuurd dient te worden naar de fabrikant.

Klantenservice
Telefoon:
+31 (0)180 - 44 08 44
E-Mail:
Indien het een Alternate systeem betreft:

Indien uw computer door ons gebouwd is (standaard systeem of speciaal voor u geassembleerd) dan raden wij u eerst aan, indien mogelijk, eerst de meegeleverde recovery van Windows te gebruiken. Raadpleeg eventueel de meegeleverde recovery handleiding of neem voor ondersteuning contact op de afdeling klantenservice. Dit kan telefonisch: +31 (0)180 - 44 08 44 of per e-mail: klantenservice@alternate.nl.

 

Stap 5

Om het artikel retour te sturen neemt u contact op met de afdeling klantenservice.
Dit kan zowel telefonisch: +31 (0)180 - 44 08 44 als per e-mail: klantenservice@alternate.nl.

 

Stap 6

Verpak de goederen met retourformulier, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking.
Plak het retouretiket en verstuur het.

Houdt u er rekening mee dat computer hardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.

 

Stap 7

U Kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.

Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kunt u het verzenden via brievenbuspost. U verzendt dan zonder Track & Trace code en u kunt de bestelling niet volgen.

PostNL afgiftepunt. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.

PostNL-pakketbezorger. Heeft u het pakket voorzien van een retouretiket met daarop het antwoordnummer? Dan kunt u het pakket meegeven aan de PostNL-pakketbezorger wanneer deze voor een andere aflevering bij u aan de deur komt.

Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.


Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten
Laatst bekeken (0)
Om het gebruiksgemak van de Alternate website te optimaliseren gebruiken wij cookies
https://click.alternate.de