ALTERNATE Nederland
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk

Tel: +31 (0)180 - 44 08 44

Heeft u een verkeerd artikel besteld? In veel gevallen kan het artikel worden omgeruild voor het door u gewenste product. In het kader van de wet Kopen op Afstand heeft u bij aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’. Alternate hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product geretourneerd worden. Houdt u rekening dat de wet Kopen op Afstand alleen van toepassing is voor bestellingen die via de website besteld zijn. (Indien u in de winkel heeft besteld en wenst om te ruilen dan geldt een andere wet. Daar kunt u hier meer informatie over vinden).

 

Uitgesloten producten:
  • Bij audio-, video- of datadragers en bij software is aanspraak op het retourrecht uitgesloten wanneer de zegels verbroken of de verpakking geopend zijn.

 

Voorwaarden:
  • Het product moet in nieuw staat zijn. U mag deze uitpakken en bekijken, maar niet vol in gebruik hebben genomen.
  • Mocht het product in de tussentijd zijn gebruikt, beschadigd zijn geraakt, u de originele verpakking en/of accessoires hebben weggegooid of verloren, of op andere wijze het product onbruikbaar hebben gemaakt dan geldt het volgende: u mag het product wel retourneren maar dan heeft u geen recht meer op de totale aanschaf waarde. Het product is namelijk niet meer als nieuw te verkopen. Hierdoor bent u verplicht de waardevermindering te compenseren.
  • Indien het gewenste product duurder is dan uw originele product, dient u deze bij te betalen. (Andersom geldt: het verschil in prijs wordt teruggestort, min eventuele tussentijdse waardevermindering). U ontvangt bij een eventuele bijbetaling de gegevens van onze klantenservice.
  • U stuurt het product binnen 14 kalender dagen na ontbinding van de koopovereenkomst naar ons op.
  • Wanneer uw product wordt teruggestuurd onder het retourrecht naar ons antwoordnummer, rekenen wij € 3,- voor een brievenbuszending en € 6,- voor een pakketzending.

 

Voor meer informatie omtrent de wet Kopen op Afstand, klik dan hier.

 

Indien u, na inachtneming van bovenstaande voorwaarden, iets wenst om te ruilen dient u de volgende stappen door te nemen:

 

Stap 1

Neem contact op met de afdeling klantenservice. Dit kan zowel telefonisch als per e-mail:

  • Maandag t/m Vrijdag:09:00 - 18:00 uur
  • Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
  • Telefoon: +31 (0)180 - 44 08 44
  • E-mail: klantenservice@alternate.nl

 

Stap 2

Print het aan u verzonden retourformulier en verzendlabel.

 

Stap 3

Verpak de goederen, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking.
Plak het retouretiket en verstuur het.

Houdt u er rekening mee dat computerhardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.

 

Stap 4

U Kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.

Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kunt u het verzenden via brievenbuspost. U verzendt dan zonder Track & Trace code en u kunt de bestelling niet volgen.

PostNL afgiftepunt. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.

PostNL-pakketbezorger. Heeft u het pakket voorzien van een retouretiket met daarop het antwoordnummer? Dan kunt u het pakket meegeven aan de PostNL-pakketbezorger wanneer deze voor een andere aflevering bij u aan de deur komt.

Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.


Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten
Laatst bekeken (0)
Om het gebruiksgemak van de Alternate website te optimaliseren gebruiken wij cookies
https://click.alternate.de