Technische services

 

  • Onze beschikbare services
ALTERNATE biedt méér dan het leveren van een ruim assortiment, voordelige prijzen en snelle levertijden. Ons uitgangspunt is om klanten tevreden te stellen zowel voor, tijdens, als na de koop. Daarom bieden we onze klanten ook extra services aan: zodat u voor alles bij ons terecht kunt.
Onze medewerkers worden continue bijgeschoold over technische- en productontwikkelingen om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Of het nou gaat om het assisteren bij het samenstellen van uw droom computer, het retourneren van een verkeerd geplaatste bestelling of hulp bij een onverhoopt opgetreden defect: ALTERNATE staat voor u klaar.

Wat voor service vraag heeft u?
  • Inbouwen en reparaties
Inbouwen van een component

Stel u heeft een nieuw component gekocht, maar u weet niet precies hoe dit in uw PC gebouwd dient te worden. Wij doen het graag voor u. Onze in-house technische dienst kan o.a. voor u inbouwen: harddisk, DVD/Blu-ray speler, controllerkaart, geheugenmodules, grafische kaart, geluidskaart, netwerkkaart en TV kaart. Dit geldt enkel voor bij ALTERNATE aangeschafte producten.

 

Reparaties

Uw computer of notebook repareren is voor ons ook geen probleem. Ook wanneer de desbetreffende computer of notebook niet bij ALTERNATE is gekocht, of u de computer zelf gebouwd heeft. Om vast te stellen wat het probleem is nemen wij het product in voor een diagnose. Daarna stellen wij vrijblijvend een offerte op ter reparatie van het systeem. Indien u ons akkoord geeft om de reparatie uit te voeren dan betaalt u de reparatiekosten, inclusief eventueel te vervangen onderdelen. Wanneer u besluit geen reparatie te laten uitvoeren dan betaalt u diagnose kosten (met een minimum van 30,-).

Let op: ALTERNATE repareert alleen systemen met een legale Windows versie. Wij behouden ons het recht voor systemen die ter reparatie worden aangeboden te weigeren.

 

En nog veel meer…

Ook tot de mogelijkheden behoren: inbouwen van componenten in notebooks, vervangen van onderdelen in uw computer, mini assemblages uitvoeren* en uw computer herassembleren bij eventuele hardwarematige problemen.

 

Kortom: veel is mogelijk. Voor een totaaloverzicht van onze inbouw en reparatie services verwijzen we u graag door naar de prijslijst.

 

* Een mini assemblage houdt in: het assembleren van uw moederbord, processor, koeler en geheugenmodule(s).


  • Software installaties
Software installaties en updates

Ook software of een Windows (her)installatie kan door ons uitgevoerd worden, (mits de software bij ALTERNATE is gekocht) en ook BIOS updates kunnen wij voor u verzorgen.

 

De prijzen voor software installeren kunt u vinden in onze prijslijst.

 


  • Overige services
Reinigen systeem

Na verloop van tijd wordt uw computer stoffig. De stof nestelt zich in de onderdelen en zorgt voor een slechtere luchtverplaatsing, waardoor uw systeem warmer wordt. U doet er goed aan om uw computer van tijd tot tijd voorzichtig te stofzuigen. Indien u bang bent iets te beschadigen, dan kunnen wij uw systeem tegen een kleine vergoeding voor u reinigen.

 

Advies bij aanschaf

Bent u op zoek naar een nieuwe computer en wilt u advies over wat het beste bij uw wensen en budget past? Dan bent u bij het goede adres. Onze gespecialiseerde verkopers zullen u graag te woord staan.

 

Zakelijke dienst verlening

Speciaal voor onze zakelijke klanten bieden wij in samenwerking met betrouwbare partners een scala aan extra services aan. Een greep uit het assortiment:

  • PC-systemen op maat; naast de standaard servers en ALTERNATE Zakelijke PC-systemen kunt u volledig naar uw behoefte één of meerdere PC’s samenstellen.
  • Onsite Support Service: in geval van hardware problemen bij ALTERNATE PC-systemen bent u hiermee voorzien van garantie bij u op het kantoor.
  • Full Service IT Solutions; voor onder andere;
    • Advies over het inrichten van uw werkomgeving
    • Installatie en configuratie van apparatuur en software
    • Support en beheer
  • ALTERNATE Zakelijk Express; speciaal voor spoedleveringen, waarmee een bestelling op dezelfde dag of zelfs binnen twee uur geleverd kan worden.
  • Corporate inkoopmodules; geheel naar wens kunt u hiermee snel en overzichtelijk inkopen en is de inkoopmodule volledig aan uw eigen software systemen te koppelen.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze vakkundige accountmanagers van de zakelijke afdeling.

ALTERNATE Zakelijk

Website: www.alternate.nl/zakelijk

 

Technische ondersteuning

Krijgt u uw zojuist gekochte product niet goed aangesloten, werkt deze niet naar behoren, of heeft u het vermoeden dat het defect is? Indien u tegen technische problemen aanloopt met uw product dan bieden wij u ondersteuning. Hoe moeilijk of makkelijk de vraag ook is, bij onze technische dienst kunt u terecht. Zelfs na het verlopen van de garantieperiode zullen wij ons best doen om u nog van dienst te kunnen zijn.

 

Bent u benieuwd naar de prijzen van één of meerdere bovenstaande services? Bekijk dan onze prijslijst.


  • Service prijslijst

Hieronder vindt u de prijzen van de door onze technische dienst geleverde services. De genoemde prijzen zijn standaard prijzen. Mocht de situatie dat rechtvaardigen dan zullen wij met u over de te betalen prijs vooraf overleggen. Aan de prijslijst kunnen geen rechten worden ontleend. De door ALTERNATE samengestelde systemen worden op het geheugen na niet aangepast.

 

  Zelfbouwsysteem1, 2 Alternate Systeem1, 2
(Buiten 2 jaar garantie)
Diagnosekosten € 50,- € 25,-
Arbeidskosten per kwartier (met een maximum van 5 kwartier) € 25,- € 25,-

 

Handeling Kosten
Inbouwen en installeren component3 in een door ALTERNATE geassembleerd systeem binnen garantie Gratis
Inbouwen en installeren component3 in zelfbouw systeem of een door ALTERNATE geassembleerd systeem buiten garantie € 25,-
Inbouwen component notebook4 € 25,-
Vervangen moederbord, processor, koeler of voeding € 50,-
Mini assemblage5 € 25,-
Reiniging compleet systeem6 Gratis
(Her)Installatie Windows7 € 50,-
BIOS update8 € 25,-

 

*
Systemen welke door Alternate zijn geassembleerd, beschikken over een garantietermijn van twee jaar op de assemblage. Onderzoeks- en reparatiekosten zijn kosteloos1 binnen deze termijn.
*
Voor custom watergekoelde systemen gelden afwijkende prijzen en dient u contact op te nemen met onze klantenservice.

 

  1. Alternate wijst nadrukkelijk elke aansprakelijkheid af voor enige schade aan eigendommen van de klant of derden, welke het gevolg zijn van defecten die reeds aanwezig waren op het moment van aanbieden het product. Het feit dat een product ter test wordt aangesloten door een medewerker van Alternate doet hieraan niets af. Dit geldt ook voor enig defect welke wordt aangetroffen en zijn oorzaak vindt in het ondeskundig handelen van anderen dan Alternate medewerkers. Over het algemeen gevat onder de term ‘user abuse’ (gebruikersschade).
    Bij het constateren van user abuse zullen er mogelijk kosten in rekening gebracht voor eventueel herstel van het artikel.
  2. Defect gebleken componenten welke nog binnen de garantietermijn vallen, komen terecht in een garantietraject.
  3. Harddisk, SSD, DVD/Blu-ray speler, controllerkaart, geheugenmodule(s), grafische kaart, geluidskaart, netwerkkaart of TV kaart.
  4. Harddisk, SSD of geheugenmodule(s) in ALTERNATE notebooks. Andere merken enkel in overleg met onze technische dienst.
  5. Assemblage van moederbord, processor, koeler en geheugenmodule(s).
  6. Indien geassembleerd door ALTERNATE en binnen garantie.
  7. Alleen Windows 7, Windows 8 en Windows 10 worden ondersteund. Om een (her)installatie uit te voeren is de licentiecode benodigd. De software dient te zijn aangekocht bij ALTERNATE.
  8. Wanneer u het moederbord en de processor op hetzelfde moment bij ons aanschaft, zal de BIOS update kosteloos worden uitgevoerd. Hiervoor dient u contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Service aanvragen

Heeft u interesse in één of meerdere van onze aangeboden diensten? Neem dan contact op met onze technische dienst om een afspraak te maken.

Klantenservice (telefonisch)
Maandag t/m vrijdag:09:00 - 18:00 uur
Zaterdag:10:00 - 17:00 uur

 

Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten. Eventuele doorgestreepte prijzen zijn adviesprijzen.
Voor bestellingen vanuit het buitenland kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@alternate.nl of +31 180 440844.
Shop gesloten
Laatst bekeken (0)
Om het gebruiksgemak van de Alternate website te optimaliseren gebruiken wij cookies
https://click.alternate.de