Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kunt producten in je digitale winkelwagen plaatsen. Daarna kun je deze als gast of met een account bestellen en afrekenen. Ook kun je telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen. Onze klantenservicemedewerkers zullen je dan een betaallink toesturen.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij jullie bestellen?

Wanneer je je pakketje buiten Nederland wenst te laten bezorgen, kun je een offerteaanvraag doen. Onze klantenservice zoekt vervolgens uit met welke vervoerder het betreffende artikel verzonden kan worden en wat de verzendkosten hiervoor zullen zijn. Daarna ontvang je van hen een offerte met de totale verzendkosten en lokale btw. Als het maatwerk betreft, dien je de offerte ondertekend te mailen naar klantenservice@alternate.nl. De betaling kan alleen worden voldaan met een bankoverschrijving. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, nemen wij je bestelling in behandeling. Je bestelling zal zo snel mogelijk door een lokale vervoerder worden afgeleverd.

Wanneer binnen acht werkdagen geen betaling is ontvangen, gaan wij ervan uit dat de betaling niet meer binnen zal komen en komt de order te vervallen.

Kan ik een product afhalen?

Dat is helaas niet mogelijk. Onze showroom is per 1 juli 2019 gesloten, omdat deze locatie door de uitbreiding van ons productaanbod niet meer toereikend was.

Als ik een nieuw product bestel, kunnen jullie mijn oude product ook weer meenemen?

Wanneer je als consument een nieuw huishoudelijk apparaat bij ons aanschaft, kunnen wij een soortgelijk product voor je afvoeren. Je dient dit vooraf kenbaar te maken bij onze klantenservice.
Verpak het apparaat in een stevige verzendverpakking. Het apparaat dient schoon en leeg te zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor data die eventueel nog aanwezig is, en de inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde of ingeleverde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Dat kan via ‘Mijn account’ of door op de link te klikken in je bevestigingsmail. Wanneer je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, zal je annulering zo snel mogelijk worden verwerkt en wordt het aankoopbedrag automatisch verrekend. Mocht je bestelling toch al zijn verzonden, dan ontvang je de track-and-tracecode alsnog per e-mail. Je kunt de bestelling dan weigeren aan de deur of retourneren via onze serviceportal.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Om je bestelling te wijzigen, neem je contact op met onze klantenservice.

Het opgegeven afleveradres klopt niet. Wat nu?

Helaas is het na het bestellen niet meer mogelijk om zelf je adres aan te passen. Wanneer je een niet-bestaand adres hebt opgegeven, zullen onze klantenservicemedewerkers contact met je opnemen.

Heb je een oud of verkeerd adres opgegeven, neem dan zo snel mogelijk (telefonisch) contact op met onze klantenservice om dit aan te laten passen.

Is het buiten kantooruren? Houd dan je track-and-trace in de gaten en pas indien mogelijk daar je adres aan.

Beschikbaarheid van producten

Ons voorraadsysteem controleert de huidige voorraad en prijs en verwerkt de nieuwste informatie op onze website. Zo blijf je continu op de hoogte van onze actuele voorraad. Bij elk product wordt met kleurcodes weergegeven wat de huidige voorraadstatus is en wanneer een product weer op voorraad wordt verwacht.

Dit product is op voorraad in ons hoofdmagazijn in Tholen en kan na bestelling direct worden verzonden.

Dit product is op voorraad in ons Europese magazijn en wordt binnen een termijn van 1 tot 3 werkdagen geleverd.

Dit product wordt binnenkort verwacht in ons hoofdmagazijn in Tholen. Zodra het product bij ons wordt geleverd en de interne verwerking is afgerond, zal het product op voorraad komen en kan het worden verzonden.

Dit product is niet op voorraad, maar kan wel voor jou besteld worden. Het aantal werkdagen wordt weergegeven bij benadering en heeft betrekking op de levering vanuit de leverancier aan Alternate.

Dit product is niet op voorraad, maar kan wel voor jou besteld worden. Het aantal werkdagen wordt weergegeven bij benadering en heeft betrekking op de levering vanuit de leverancier aan Alternate.

Dit product heeft vertraging opgelopen vanuit onze leverancier en zal binnenkort op voorraad komen.

Dit product is niet op voorraad in ons Europese magazijn en wordt binnen een termijn van 5 tot 10 werkdagen geleverd.

Dit product is (nog) niet op voorraad, maar kan wel al worden besteld. Wij leveren het product uit op volgorde van bestelling, zodra wij voldoende voorraad ontvangen.

Bij het bestellen van een geassembleerd pc-systeem met behulp van de Alternate PC-Builder wordt een gemiddelde levertermijn van 5 werkdagen aangehouden. De uiteindelijke termijn kan hiervan afwijken en is afhankelijk van drukte en de beschikbaarheid van de producten die je selecteert in je configuratie.

Dit product is nog niet bestelbaar. Zodra wij concrete informatie ontvangen over de verwachte levertermijn kan dit product worden besteld.

Dit product is zowel bij ons als bij onze leverancier niet op voorraad. Hierdoor beschikken we niet over een specifieke levertermijn. Het is zelfs mogelijk dat het product nooit meer bij ons op voorraad zal komen. Dit product kan daarom niet worden besteld.

Hoe kan het dat de prijzen van de producten steeds veranderen?

Omdat de prijzen in onze markt fluctueren, werken wij met dagprijzen. Zo bieden wij ons assortiment altijd voor een zo scherp mogelijke prijs aan.

Orderstatus

Je orderstatus kun je eenvoudig volgen via het besteloverzicht.

Hoe kan het dat het assortiment en de prijzen van de verschillende Alternate-vestigingen afwijken?

Alle Alternate-vestigingen zijn opzichzelfstaand en hebben eigen inkoop- en verkoopvoorwaarden. Hierdoor kunnen de prijzen, voorraden en het assortiment afwijken.

Kan ik als zakelijke klant producten bestellen uit jullie assortiment?

Ben je een zakelijke klant? Dan kun je je bestelling op onze zakelijke website plaatsen zakelijk.alternate.nl.

Hebben jullie ook een distributietak?

Ja, voor distributie verwijzen wij je graag door naar WAVE Distributie.

Hoe komt een product in de outlet terecht?

Het product is door een klant teruggestuurd, bijvoorbeeld als defect of onder het retourrecht. In sommige gevallen is het product gerepareerd door de fabrikant. In andere gevallen is het product in goede staat, maar ontbreekt de verpakking of is deze beschadigd. Deze informatie wordt altijd bij het outletartikel vermeld.

Kan ik een outletartikel retourneren onder het retourrecht?

Dat kan. Wij hanteren dezelfde voorwaarden voor outletartikelen.

Heb ik garantie op een outletartikel?

Natuurlijk heb je garantie op een outletartikel. Deze kan echter wel afwijken van de originele garantietermijn. Hier is de prijs dan ook op aangepast.

Is een outletartikel altijd compleet?

Dat verschilt per product. Dit zal worden vermeld bij de productinformatie.

Gelden acties ook op outletartikelen?

Helaas is dit niet het geval.

Waarop is de prijs van een outletartikel gebaseerd?

De prijs van een outletartikel is gebaseerd op de staat van het product en de verpakking.



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten