Verzenden

Ons voorraadsysteem controleert de huidige voorraad en prijs en verwerkt de nieuwste informatie op onze website. Zo blijf je continu op de hoogte van onze actuele voorraad.

Bij elk product wordt met kleurcodes weergegeven wat de huidige voorraadstatus is en wanneer een product weer op voorraad wordt verwacht.

ALTERNATE maakt gebruik van verschillende transporteurs om je bestelling op de beste wijze bij je af te leveren.
Hier vind je een overzicht van onze transporteurs en de verschillende bezorg mogelijkheden.


Standaard levering

Binnen Nederland leveren wij via de pakketdiensten van PostNL, DHL, DPD en Trunkrs. Bestel je op werkdagen voor 22.00 uur? Dan verzenden we jouw bestelling nog dezelfde dag! Dit is alleen geldig als al de artikelen in je bestelling de status 'Direct Leverbaar' hebben. Tijdens feestdagen gelden andere levertijden, deze kun je vinden bij de afwijkende levertijden op deze pagina.


PostNL afhaalpunt

Als je weinig thuis bent, kun je de bestelling laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.


Avondlevering (€ 1,90 toeslag)

Desgewenst kunnen wij je bestelling de volgende werkdag 's avonds tussen 17.00 uur en 22.00 uur bij je afleveren.
Voor deze verzendwijze maken wij gebruik van onze partners PostNL en Trunkrs. Avondlevering is alleen mogelijk op maandag t/m vrijdag.


PostNL Extra @ Home

Witgoed en televisies (groter dan 42 inch of zwaarder dan 30 kilo) welke de status 'Direct Leverbaar' hebben en op werkdagen voor 16:00 uur worden besteld, worden dezelfde dag nog verzonden met PostNL Extra@Home service.


UPS

Sommige van onze artikelen worden verzonden vanuit een extern magazijn. Vaak geldt hiervoor een levertermijn van 1-3 werkdagen. Voor deze artikelen kan er niet worden gekozen voor een afhaalpunt, avond- of zondaglevering.


DHL

Alle zendingen vanaf 30 kilo worden op een pallet verzonden.


EPS

Buiten Nederland leveren wij via de pakketdienst van EPS.

Bij ALTERNATE kun je zelf kiezen hoe je jouw bestelling wilt betalen. De meest gebruikte methode is direct online betalen (met creditcard of iDeal), waardoor wij je bestelling ook direct kunnen verzenden.

De verzendkosten kunnen per bestelling verschillen, dit hangt namelijk af van het gewicht van het te verzenden pakket in combinatie met de grootte van de bestelling, het land van aflevering en de gekozen betaalwijze.
In onderstaande tabel vind je de verschillende mogelijkheden (inclusief 21% BTW).

LET OP: TV's van 42" of groter worden standaard op een pallet verzonden.

Verzending binnen Nederland

Product Gewicht Verzendkosten
Pakketten tot 10 kg € 4,95
Pakketten tot 30 kg € 9,95
Palletzending vanaf 30 kg € 55,-

Toeslagen extra bezorgopties*

Levering Toeslagen
Avondlevering € 1,90
Zondaglevering € 12,50

* Let op! De toeslagen worden opgeteld bij de geldende verzendkosten.


Aflevermoment gemist?

Mocht je onverhoopt de postbode hebben gemist en daardoor je bestelling niet hebben ontvangen, geen probleem. De postbode laat een briefje achter met daarop de datum dat zij het opnieuw proberen. Ben je ook dan niet thuis, dan wordt je bestelling naar het dichtstbijzijnde postkantoor gebracht, waar je het binnen twee weken zelf kunt afhalen.

Bestel je op werkdagen voor 22.00 uur? Dan verzenden we jouw bestelling nog dezelfde dag!
Let op: dit is alleen geldig voor de producten die de status 'Direct Leverbaar' hebben.

Voor bestellingen na 18:00 uur die met een creditcard, AfterPay of Paypal worden betaald kan een langere levertijd gelden.

Bestel voor 22.00 uur op: Eerste bezorging op*:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Maandag
Zondag Dinsdag

Voor feestdagen gelden afwijkende levertijden.

Datum: Eerste bezorging op*:
Vrijdag 2 april (voor 16:00 uur besteld) Zaterdag 3 april Goede vrijdag
Vrijdag 2 april (na 16:00 uur besteld) Dinsdag 6 april Goede vrijdag
Zaterdag 3 april (voor 22:00 uur besteld) Dinsdag 6 april i.v.m. Pasen
Zaterdag 3 april (na 22:00 uur besteld) Woensdag 7 april i.v.m. Pasen
Zondag 4 april Woensdag 7 april 1e Paasdag
Maandag 5 april Woensdag 7 april 2e Paasdag
Maandag 26 april (voor 22:00 uur besteld) Woensdag 28 april i.v.m. Koningsdag
Maandag 26 april (na 22:00 uur besteld) Donderdag 29 april i.v.m. Koningsdag
Dinsdag 27 april Donderdag 29 april Koningsdag
Woensdag 12 mei (voor 22:00 uur besteld) Vrijdag 14 mei i.v.m. Hemelvaartsdag
Woensdag 12 mei (na 22:00 uur besteld) Zaterdag 15 mei i.v.m. Hemelvaartsdag
Donderdag 13 mei Zaterdag 15 mei Hemelvaartsdag
Zaterdag 22 mei (voor 22:00 uur besteld) Dinsdag 25 mei i.v.m. Pinksteren
Zaterdag 22 mei (na 22:00 uur besteld) Woensdag 26 mei i.v.m. Pinksteren
Zondag 23 mei Woensdag 26 mei 1e Pinksterdag
Maandag 24 mei Woensdag 26 mei 2e Pinksterdag
Zondag 5 december Dinsdag 7 december Sinterklaas
Vrijdag 24 december (voor 14:00 uur besteld) Maandag 27 december i.v.m. Kerstmis
Vrijdag 24 december (na 14:00 uur besteld) Dinsdag 28 december i.v.m. Kerstmis
Zaterdag 25 december Dinsdag 28 december 1e Kerstdag
Zondag 26 december Dinsdag 28 december 2e Kerstdag
Vrijdag 31 december (voor 14:00 uur besteld) Maandag 3 januari i.v.m. Nieuwjaarsdag
Vrijdag 31 december (na 14:00 uur besteld) Dinsdag 4 januari i.v.m. Nieuwjaarsdag
Zaterdag 1 januari Dinsdag 4 januari Nieuwjaarsdag

* Ter indicatite.


Orderstatus:

ALTERNATE informeert je over het verloop en de actuele status van je bestelling. Je ontvangt een aantal e-mails van ons:

  • Een bevestiging van het plaatsen van je bestelling
  • Bij vooruitbetaling: een prijsopgave met referentie voor het overschrijven van het aankoopbedrag
  • Een bevestiging wanneer je bestelling bij ons in behandeling is genomen
  • Een bevestiging wanneer je bestelling is overgedragen aan de transporteur, met een Track & Trace nummer

Met je Track & Trace nummer kun je op de website van Post NL de actuele verzendstatus zien.

Als je bij je account het klantnummer hebt ingevuld kun je bij 'Orderstatus' eenvoudig de status van de bestelling zien.

Tip:

Je kunt de status van je bestelling eenvoudig volgen op m.alternate.nl/bestelling

Indien je de door jou geplaatste bestelling wilt wijzigen neem je zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice:

Maandag t/m Vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Telefoon: 31 (0)88 544 45 55
E-mail: klantenservice@alternate.nl

Wanneer de totaal prijs van je bestelling lager is dan de oorspronkelijke betaling zullen wij dit bedrag aan je terugstorten. Indien je moet bijbetalen zal onze klantenservice de opties hierover met je bespreken.

Let op: Een wijziging is alleen nog mogelijk indien je bestelling niet verpakt of verzonden is.

Controleer hier de status van je bestelling.

In het geval dat je de bestelling wenst te annuleren, verzoeken wij je vriendelijk om dit zo spoedig mogelijk te doen omdat anders je bestelling al automatisch wordt verwerkt. Bestellingen die al zijn verwerkt en verzonden kunnen niet meer worden geannuleerd (slechts aan de deur geweigerd).

Controleer hier de status van je bestelling.


Annuleren kan op twee manieren:

1. In de e-mail met de bevestiging van je bestelling staat er onder het overzicht een annuleringslink, wanneer je op deze klikt wordt de bestelling automatisch geannuleerd. (Aan te raden voor de betaalwijzen: Afterpay, Paypal, iDeal of creditcard).

2. Contact opnemen met de afdeling verkoop. Dit kan per telefoon 31 (0)88 544 45 55 of per e-mail: klantenservice@alternate.nl. Deze annuleringswijze is voor alle betaalwijzen geschikt. Indien je vooruit hebt betaald dan verzoeken wij je je rekening gegevens naar ons te e-mailen zodat wij weten op welke rekening het teruggestort dient te worden.


Terugstorting

Indien je online hebt betaald via iDeal of creditcard, wordt het bedrag automatisch na enkele dagen terug op je rekening gestort.

In het geval dat je vooruit hebt betaald, zal het bedrag enkele dagen worden teruggestort nadat wij je rekening gegevens hebben mogen ontvangen.

In het kader van de oud voor nieuw regeling kunnen klanten bij aanschaf van een nieuw apparaat hun oude apparaat inleveren bij Alternate Nederland. Indien je gebruik wilt maken van deze regeling dien je dit van te voren kenbaar te maken. Je krijgt dan de keuze om het apparaat bij ons af te geven of we kunnen PostNL de opdracht geven om het oude apparaat bij je op te halen. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via Tel.: 31 (0)88 544 45 55 of per mail: oudvoornieuw@alternate.nl.


Let op het volgende:

Verpak de goederen, in een stevige verzendverpakking.
Het apparaat dient schoon en leeg te zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de data die eventueel nog aanwezig is op het oude apparaat.
Het pakket mag niet groter zijn dan 175cm x 78cm x 58cm en zwaarder dan 30 kilo.

De inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde of ingeleverde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten.