ALTERNATE Persberichten
ALTERNATE voert extra betaalwijze PostNL CheckPay in
Gepubliceerd:
02.10.2012
ALTERNATE Nederland voert PostNL Checkpay in als betalingswijze voor online bestellen. Met de invoering van achteraf betaalmethode CheckPay biedt ALTERNATE haar klanten een extra betaaloptie en meer zekerheid, omdat de betaling pas definitief wordt als zij de bestelling hebben ontvangen. ALTERNATE heeft zelf als webshop de zekerheid dat het artikel bij de juiste ontvanger wordt afgeleverd.
Toonaangevend onderzoek* naar online aankoopgedrag toont aan dat ongeveer een derde van potentieel online shoppers afziet van een aankoop omdat ze het gevoel hebben dat de veiligheid rondom betalen van internetwinkels niet voldoende is. Met CheckPay kan ALTERNATE een grote groep weifelende consumenten tegemoet komen en breidt het haar aanbod van diensten aan klanten verder uit.
Thijs Reijns, sales manager van ALTERNATE Nederland, zegt: "Wij zijn blij onze diensten aan klanten te kunnen uitbreiden met een extra betalingsmethode zoals CheckPay. Naast de verbeterde klantvriendelijkheid verwachten we ook aan een reële klantbehoefte te kunnen voldoen en hopen we twijfelende klanten met de toevoeging van CheckPay te kunnen overhalen bij ons de bestelling van hun nieuwe computer of randapparatuur te plaatsen."
Zodra een klant een bestelling doet bij een webwinkel en gebruik maakt van CheckPay, betaalt de klant via iDEAL. CheckPay zorgt ervoor dat dit bedrag eerst op een onafhankelijke tussenrekening wordt gezet. De betaling wordt zowel aan de consument als de webwinkel gemeld. De consument ontvangt vervolgens een persoonlijke aflevercode via sms en email. Bij aflevering van de bestelling toetst de klant deze code in op de handcomputer van de PostNL pakketbezorger. De ontvangende klant heeft de zekerheid dat hij zijn bestelling pas daadwerkelijk betaald als hij het pakket ontvangen heeft en de webwinkel ontvangt het aankoopbedrag vervolgens binnen enkele dagen op zijn rekening. Mocht de consument de bestelde goederen niet binnen 30 dagen ontvangen, dan stort PostNL het aankoopbedrag automatisch aan hem terug. Doordat CheckPay wordt aangemerkt als achteraf betaalmethode voldoet een webwinkel hiermee aan de eisen van de Thuiswinkel.org keurmerk.
*Thuiswinkel Markt Monitor 2012-1
Toonaangevend onderzoek* naar online aankoopgedrag toont aan dat ongeveer een derde van potentieel online shoppers afziet van een aankoop omdat ze het gevoel hebben dat de veiligheid rondom betalen van internetwinkels niet voldoende is. Met CheckPay kan ALTERNATE een grote groep weifelende consumenten tegemoet komen en breidt het haar aanbod van diensten aan klanten verder uit.
Thijs Reijns, sales manager van ALTERNATE Nederland, zegt: "Wij zijn blij onze diensten aan klanten te kunnen uitbreiden met een extra betalingsmethode zoals CheckPay. Naast de verbeterde klantvriendelijkheid verwachten we ook aan een reële klantbehoefte te kunnen voldoen en hopen we twijfelende klanten met de toevoeging van CheckPay te kunnen overhalen bij ons de bestelling van hun nieuwe computer of randapparatuur te plaatsen."
Zodra een klant een bestelling doet bij een webwinkel en gebruik maakt van CheckPay, betaalt de klant via iDEAL. CheckPay zorgt ervoor dat dit bedrag eerst op een onafhankelijke tussenrekening wordt gezet. De betaling wordt zowel aan de consument als de webwinkel gemeld. De consument ontvangt vervolgens een persoonlijke aflevercode via sms en email. Bij aflevering van de bestelling toetst de klant deze code in op de handcomputer van de PostNL pakketbezorger. De ontvangende klant heeft de zekerheid dat hij zijn bestelling pas daadwerkelijk betaald als hij het pakket ontvangen heeft en de webwinkel ontvangt het aankoopbedrag vervolgens binnen enkele dagen op zijn rekening. Mocht de consument de bestelde goederen niet binnen 30 dagen ontvangen, dan stort PostNL het aankoopbedrag automatisch aan hem terug. Doordat CheckPay wordt aangemerkt als achteraf betaalmethode voldoet een webwinkel hiermee aan de eisen van de Thuiswinkel.org keurmerk.
*Thuiswinkel Markt Monitor 2012-1