Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt bij ons betalen met iDeal, AfterPay, creditcard, PayPal, een bankoverschrijving of met een Alternate-cadeaubon.

Wat is het rekeningnummer?

Wanneer je hebt gekozen voor vooruitbetaling, kun je onderstaande bankgegevens gebruiken:
NL03 INGB 0658 5298 62 ALTERNATE Nederland CV
BIC: INGBNL2A

Vergeet niet om je klantnummer, ordernummer of internetbestelcode als betaalreferentie te gebruiken. Houd er rekening mee dat een bankoverschrijving in de regel ongeveer twee tot drie werkdagen kan duren.

Kan ik achteraf betalen?

Dat kan, in dit geval kies je voor AfterPay.

Kan ik gespreid betalen?

Dat is helaas niet mogelijk.

Ik kan met mijn huidige winkelwagen niet kiezen voor elke betaalwijze. Hoe kan dat?
  • Laat je de producten in het buitenland leveren? Dan kan je enkel kiezen voor vooruitbetaling.
  • Hebben de gekozen producten een langere of onbekende levertermijn? Dan kun je alleen met de geselecteerde betaalwijzen betalen.
iDeal

Je kunt alle artikelen in onze webshop bestellen, met uitzondering van de producten met een onbekende levertijd. De verzending van jouw bestelling volgt zodra alle artikelen uit voorraad leverbaar zijn. Er zijn geen bijkomende kosten.

AfterPay

Je kunt alle artikelen in onze webshop bestellen, met uitzondering van de producten met een onbekende levertijd. Heb je geen account en reken je af als gast? Dan kun je de betaalwijze AfterPay helaas niet gebruiken.

AfterPay voert voor Alternate het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay en je de betaling aan hen verricht. Met de AfterPay-app kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone.

In de online omgeving ‘Mijn AfterPay’ kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties en e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaarstaat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen, voert AfterPay een gegevenscontrole uit.

AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden? Lees hier waarom het niet altijd lukt om met AfterPay te betalen. Je kunt voor vragen omtrent de betaling contact opnemen met de klantenservice van AfterPay.

Transactiekosten bij bedragen van:
Van
Tot
Transactiekosten
€ 0,-
€ 250,-
€ 0,-
€ 250,-
€ 600,-
€ 4,95
€ 600,-
€ 1000,-
€ 8,95
€ 1000,-
€ 1500
€ 14,95
€ 2000,-
€ 2500,-
€ 29,95
€ 2500,-
€ 3000,-
€ 39,95
€ 3000,-
€ 3500,-
€ 44,95
€ 3500,-
€ 4000,-
€ 49,95
€ 4000,-
€ 4500,-
€ 59,95
€ 4500,-
-
€ 69,95

AfterPay betalingen kunnen worden tegengehouden voor een veiligheidscontrole. Voor bestellingen na 18:00 uur kan daarom een langere levertijd gelden.

Creditcard

Je kunt alle artikelen in onze webshop bestellen, met uitzondering van de producten met een onbekende levertijd. Na een succesvolle transactie ontvang je van ons een bevestigingsmail.

  • Betaling per creditcard is mogelijk tot een bedrag van € 5000,-.
  • Levering in het buitenland of het opgeven van een buitenlands facturatieadres is niet mogelijk.
  • Met uitzondering van zakelijke bestellingen worden uit veiligheidsoverwegingen bestellingen met een afwijkend afleveradres of een afwijkende ontvanger gecontroleerd en eventueel geannuleerd. In het laatste geval word je hiervan op de hoogte gesteld.

Creditcardbetalingen kunnen worden tegengehouden voor een veiligheidscontrole. Voor bestellingen na 18:00 uur kan daarom een langere levertijd gelden.

PayPal

Je kunt artikelen in onze webshop bestellen met uitzondering van de producten met een onbekende levertijd.

  • Betaling per PayPal is mogelijk tot een bedrag van € 2500,-.
  • Er worden uitsluitend betalingen in ’euro’s (€) geaccepteerd.
  • Voor het gebruik van deze betaalwijze vragen wij een bijdrage van € 1,95.

PayPal-betalingen kunnen worden tegengehouden voor een veiligheidscontrole. Voor bestellingen na 18:00 uur kan daarom een langere levertijd gelden.

Vooruitbetaling

Je kunt alle artikelen in onze webshop bestellen, met uitzondering van de producten met een onbekende levertijd.

Wanneer je hebt gekozen voor vooruitbetaling, kun je onderstaande bankgegevens gebruiken:
NL03 INGB 0658 5298 62 ALTERNATE Nederland CV
BIC: INGBNL2A

Vergeet niet om je klantnummer, ordernummer of internetbestelcode als betaalreferentie te gebruiken. Houd er rekening mee dat een bankoverschrijving in de regel ongeveer twee tot drie werkdagen kan duren.

Cadeaubon

Je kunt alle artikelen in onze webshop bestellen, met uitzondering van de producten met een onbekende levertijd. De instructies en voorwaarden kun je hier terugvinden.

Hoe kan ik mijn cadeaubon inwisselen?

Je kunt de cadeauboncode tijdens het bestelproces invullen. Het totaalbedrag van de cadeaubon wordt verrekend met het totaalbedrag van de bestelling, inclusief eventuele verzendkosten.

Kan ik meerdere cadeaubonnen tegelijk inwisselen?

Dat kan, maar betaling per cadeaubon is mogelijk tot een bedrag van € 2000,-.

Wat als mijn cadeaubon niet toereikend is?

Als het totaalbedrag hoger uitkomt dan de cadeaubon, kun je het restantbedrag met iDeal, creditcard, PayPal of AfterPay betalen.

Wat als de waarde van mijn cadeaubon hoger is dan de waarde van mijn bestelling?

Dan blijft er een restwaarde bestaan en kun je de cadeaubon de volgende keer weer gebruiken.

Hoe lang is een cadeaubon geldig?

Cadeaubonnen zijn geldig tot twee jaar na uitgifte.

Hoeveel tegoed staat er nog op mijn cadeaubon?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Accepteren jullie ook andere soorten cadeaubonnen, bijvoorbeeld een VVV-bon?

Nee, wij nemen geen cadeaubonnen aan van externe partijen.

Kan ik het aankoopbedrag van een cadeaubon terugkrijgen?

Nee, cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Hoe kan dat?

Misschien is deze in je spambox terechtgekomen. Zo niet, controleer of het aankoopbedrag is afgeschreven. Stuur ons een betaalbewijs per e-mail waarbij het transactienummer zichtbaar is. Onze klantenservicemedewerkers zullen zo snel mogelijk uitzoeken wat er precies aan de hand is.

Ik heb te veel betaald. Hoe ontvang ik het te veel betaalde bedrag zo snel mogelijk retour?

Stuur ons een betaalbewijs per e-mail waarbij het transactienummer zichtbaar is. Wij zullen het te veel betaalde bedrag zo snel mogelijk terugstorten op de rekening waarmee je hebt betaald.

Ik krijg betaalverzoeken van AfterPay, terwijl ik al betaald heb. Wat nu?

Heb je de betaling aan AfterPay voldaan, neem dan contact op met de klantenservice van AfterPay. Heb je de betaling aan Alternate voldaan? Stuur ons dan een betaalbewijs per e-mail waarbij het transactienummer zichtbaar is. Wij zullen het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk terugstorten, zodat je dit met AfterPay kunt verrekenen.

Waarom wordt mijn creditcard-/PayPal-betaling gecontroleerd?

Wegens fraudegevoeligheid worden betalingen met creditcard en PayPal extra gecontroleerd. Wanneer een betaling wordt afgewezen, kunnen wij de reden helaas niet delen. Wens je de bestelling alsnog te ontvangen, plaats deze dan opnieuw met een andere betaalwijze.



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten