Verzenden

Ons voorraadsysteem controleert de huidige voorraad en prijs en verwerkt de nieuwste informatie op onze website. Zo blijf je continu op de hoogte van onze actuele voorraad.

Bij elk product wordt met kleurcodes weergegeven wat de huidige voorraadstatus is en wanneer een product weer op voorraad wordt verwacht.

Dit product is op voorraad in ons hoofdmagazijn in Tholen en kan na bestelling direct worden verzonden.

Dit product is op voorraad in ons Europese magazijn en wordt binnen een termijn van 1 tot 3 werkdagen geleverd.

Dit product wordt binnenkort verwacht in ons hoofdmagazijn in Tholen. Zodra het product bij ons wordt geleverd en de interne verwerking is afgerond, zal het product op voorraad komen en kan het worden verzonden.

Dit product is niet op voorraad, maar kan wel voor jou besteld worden. Het aantal werkdagen wordt weergegeven bij benadering en heeft betrekking op de levering vanuit de leverancier aan Alternate.

Dit product is niet op voorraad, maar kan wel voor jou besteld worden. Het aantal werkdagen wordt weergegeven bij benadering en heeft betrekking op de levering vanuit de leverancier aan Alternate.

Dit product heeft vertraging opgelopen vanuit onze leverancier en zal binnenkort op voorraad komen.

Dit product is niet op voorraad in ons Europese magazijn en wordt binnen een termijn van 5 tot 10 werkdagen geleverd.

Dit product is (nog) niet op voorraad, maar kan wel al worden besteld. Wij leveren het product uit op volgorde van bestelling, zodra wij voldoende voorraad ontvangen.

Bij het bestellen van een geassembleerd pc-systeem met behulp van de Alternate PC-Builder wordt een gemiddelde levertermijn van 5 werkdagen aangehouden. De uiteindelijke termijn kan hiervan afwijken en is afhankelijk van drukte en de beschikbaarheid van de producten die je selecteert in je configuratie.

Dit product is nog niet bestelbaar. Zodra wij concrete informatie ontvangen over de verwachte levertermijn kan dit product worden besteld.

Dit product is zowel bij ons als bij onze leverancier niet op voorraad. Hierdoor beschikken we niet over een specifieke levertermijn. Het is zelfs mogelijk dat het product nooit meer bij ons op voorraad zal komen. Dit product kan daarom niet worden besteld.

ALTERNATE maakt gebruik van verschillende transporteurs om je bestelling op de beste wijze bij je af te leveren.
Hier vind je een overzicht van onze transporteurs en de verschillende bezorg mogelijkheden.


Standaard levering

Binnen Nederland leveren wij via de pakketdiensten van PostNL, DHL, DPD en Trunkrs. Bestel je op werkdagen voor 22.00 uur? Dan verzenden we jouw bestelling nog dezelfde dag! Dit is alleen geldig als al de artikelen in je bestelling de status 'Direct Leverbaar' hebben. Tijdens feestdagen gelden andere levertijden, deze kun je vinden bij de afwijkende levertijden op deze pagina.


PostNL afhaalpunt

Als je weinig thuis bent, kun je de bestelling laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.


Avondlevering (€ 1,90 toeslag)

Desgewenst kunnen wij je bestelling de volgende werkdag 's avonds tussen 17.00 uur en 22.00 uur bij je afleveren.
Voor deze verzendwijze maken wij gebruik van onze partners PostNL en Trunkrs. Avondlevering is alleen mogelijk op maandag t/m vrijdag.


PostNL Extra @ Home

Witgoed en televisies (groter dan 42 inch of zwaarder dan 30 kilo) welke de status 'Direct Leverbaar' hebben en op werkdagen voor 19:00 uur worden besteld, worden dezelfde dag nog verzonden met PostNL Extra@Home service.


UPS

Sommige van onze artikelen worden verzonden vanuit een extern magazijn. Vaak geldt hiervoor een levertermijn van 1-3 werkdagen. Voor deze artikelen kan er niet worden gekozen voor een afhaalpunt of avondlevering.


DHL

Alle zendingen vanaf 30 kilo worden op een pallet verzonden.


EPS

Buiten Nederland leveren wij via de pakketdienst van EPS.

Tijdens het afronden van jouw bestelling kun je zelf kiezen hoe die geleverd moet worden. Bij elke verzendwijze worden de verzendkosten duidelijk vermeld. Het uiteindelijke bedrag wordt bepaald door de verzendwijze die je selecteert en hoe wij verwachten jouw bestelling te verzenden (bijv. alles in één doos of verdeeld over verschillende leveringen). Veel van onze producten worden gratis verzonden. Als dit geldt voor het product van jouw keuze, dan wordt dat duidelijk aangegeven. Bestaat jouw bestelling uit zowel producten die gratis verzonden worden als producten waarvoor verzendkosten moeten worden betaald? Dan is het mogelijk dat niet de volledige bestelling gratis kan worden verzonden. In dat geval vervalt een deel van de verzendkosten.

ALTERNATE levert alleen in Nederland, België en Luxemburg. Telkens wordt het lokale btw-tarief aangehouden. De verzendkosten voor leveringen buiten Nederland kunnen afwijken van de verzendkosten die op de website worden getoond. Gratis verzending geldt alleen voor leveringen binnen Nederland.

Houd er rekening mee dat je niet altijd uit alle verzendwijzen kunt kiezen. Dit is afhankelijk van verschillende factoren.


Aflevermoment gemist?

Mocht je onverhoopt de bezorger hebben gemist en daardoor je bestelling niet hebben ontvangen, dan is dat geen probleem. De bezorger bezorgt je pakket bij een afhaalpunt in de buurt. Houd je track-and-tracecode in de gaten.

Bestel je op werkdagen voor 22.00 uur? Dan verzenden we jouw bestelling nog dezelfde dag!
Let op: dit is alleen geldig voor de producten die de status 'Direct Leverbaar' hebben.

Voor bestellingen na 18:00 uur die met een creditcard, AfterPay of Paypal worden betaald kan een langere levertijd gelden.

Bestel voor 22.00 uur op: Eerste bezorging op*:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Maandag
Zondag Dinsdag

* Ter indicatie.


Orderstatus:

ALTERNATE informeert je over het verloop en de actuele status van je bestelling. Je ontvangt een aantal e-mails van ons:

  • Een bevestiging van het plaatsen van je bestelling
  • Bij vooruitbetaling: een prijsopgave met referentie voor het overschrijven van het aankoopbedrag
  • Een bevestiging wanneer je bestelling bij ons in behandeling is genomen
  • Een bevestiging wanneer je bestelling is overgedragen aan de transporteur, met een Track & Trace nummer

Met je Track & Trace nummer kun je op de website van Post NL de actuele verzendstatus zien.

Als je bij je account het klantnummer hebt ingevuld kun je bij 'Orderstatus' eenvoudig de status van de bestelling zien.

Tip:

Je kunt de status van je bestelling eenvoudig volgen op m.alternate.nl/bestelling

Indien je de door jou geplaatste bestelling wilt wijzigen neem je zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice:

Maandag t/m Vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Telefoon: 31 (0)88 544 45 55
E-mail: klantenservice@alternate.nl

Wanneer de totaal prijs van je bestelling lager is dan de oorspronkelijke betaling zullen wij dit bedrag aan je terugstorten. Indien je moet bijbetalen zal onze klantenservice de opties hierover met je bespreken.

Let op: Een wijziging is alleen nog mogelijk indien je bestelling niet verpakt of verzonden is.

Controleer hier de status van je bestelling.

In het geval dat je de bestelling wenst te annuleren, verzoeken wij je vriendelijk om dit zo spoedig mogelijk te doen omdat anders je bestelling al automatisch wordt verwerkt. Bestellingen die al zijn verwerkt en verzonden kunnen niet meer worden geannuleerd (slechts aan de deur geweigerd).

Controleer hier de status van je bestelling.


Annuleren kan op twee manieren:

1. In de e-mail met de bevestiging van je bestelling staat er onder het overzicht een annuleringslink, wanneer je op deze klikt wordt de bestelling automatisch geannuleerd. (Aan te raden voor de betaalwijzen: Afterpay, Paypal, iDeal of creditcard).

2. Contact opnemen met de afdeling verkoop. Dit kan per telefoon 31 (0)88 544 45 55 of per e-mail: klantenservice@alternate.nl. Deze annuleringswijze is voor alle betaalwijzen geschikt. Indien je vooruit hebt betaald dan verzoeken wij je je rekening gegevens naar ons te e-mailen zodat wij weten op welke rekening het teruggestort dient te worden.


Terugstorting

Indien je online hebt betaald via iDeal of creditcard, wordt het bedrag automatisch na enkele dagen terug op je rekening gestort.

In het geval dat je vooruit hebt betaald, zal het bedrag enkele dagen worden teruggestort nadat wij je rekening gegevens hebben mogen ontvangen.

In het kader van de oud voor nieuw regeling kunnen klanten bij aanschaf van een nieuw apparaat hun oude apparaat inleveren bij Alternate Nederland. Indien je gebruik wilt maken van deze regeling dien je dit van te voren kenbaar te maken. Je krijgt dan de keuze om het apparaat bij ons af te geven of we kunnen PostNL de opdracht geven om het oude apparaat bij je op te halen. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via Tel.: 31 (0)88 544 45 55 of per mail: oudvoornieuw@alternate.nl.


Let op het volgende:

Verpak de goederen, in een stevige verzendverpakking.
Het apparaat dient schoon en leeg te zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de data die eventueel nog aanwezig is op het oude apparaat.
Het pakket mag niet groter zijn dan 175cm x 78cm x 58cm en zwaarder dan 30 kilo.

De inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde of ingeleverde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten